logo_horwath_htl

Strategija razvoja turizma Republike Srbije

Prema Zakonu o turizmu vrste planskih dokumenata su Strategija razvoja turizma Republike Srbije, Strategijski master plan, Strategijski marketing plan, program razvoja turističkih proizvoda, program razvoja turizma, program promotivnih aktivnosti, pri čemu svi niži planski dokumenti moraju da budu usaglašeni sa Strategijom razvoja turizma Republike Srbije.

Strategijom se određuju dugoročni ciljevi planiranja i razvoja turizma u skladu sa ukupnim ekonomskim, socijalnim, ekološkim i kulturno-istorijskim razvojem.

Na predlog ministarstva nadležnog za poslove turizma, Vlada donosi Strategiju za teritoriju Republike Srbije. Strategija sadrži naročito:

  1. analizu postojećeg stanja i dosadašnjeg stepena razvoja turizma;
  2. uporednu analizu turizma konkurentskih zemalja;
  3. prednosti i nedostatke turizma Republike Srbije;
  4. ciljeve razvoja turizma;
  5. viziju razvoja turizma;
  6. izbor prioritetnih turističkih proizvoda;
  7. predlog prioritetnih turističkih destinacija;
  8. analizu uticaja na kulturno nasleđe i prirodna dobra;
  9. predlog politike razvoja turizma;
  10. predlog investicija;
  11. plan konkurentnosti.

Ministarstvo trgovine, turizma i usluga Republike Srbije je u februaru 2005. godine raspisalo Javni poziv za izradu strategije razvoja turizma Republike Srbije za period od 2005. do 2015. godine. U maju je sklopljen Ugovor o izradi Strategije sa Ekonomskim fakultetom Univerziteta u Beogradu i zagrebačkom kompanijom Horwath & Horwath Consulting“ d.o.o., članicom globalne mreže nezavisnih konsultantskih kompanija „Horwath HTL„. Koordinator u izradi strategije bio je prof. dr Stipe Lovreta sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu.

Strategija razvoja turizma Republike Srbije ukazuje na mogućnosti razvoja turizma u odnosu na kretanja u svetskom turizmu, uz strateško turističko pozicioniranje, izbor prioritetnih srpskih turističkih proizvoda i plan konkurentnosti, investicionu strategiju, plan potrebnih ulaganja i marketing plan. Očekivani rezultati primene Strategije su postizanje povećanja konkurentnosti srpskog turizma, povećanje deviznog priliva, rast domaćeg turističkog prometa, kao i rast zaposlenosti putem turizma u cilju transformacije Republike Srbije u konkurentnu turističku destinaciju.

Prema strategiji, Srbija je podeljena na četiri klastera: Beograd, Vojvodinu, jugoistočnu Srbiju i jugozapadnu Srbiju. Područje beogradskog klastera, osim prestonice, uključuje Zemun, Smederovo i Đerdap, a Beograd se u strategiji opisuje kao „zavodljiv i uzbudljiv, kreativan i inovativan“ (Seductive and exciting, city of good and vibrations). Područje Vojvodine pre svega oslanja se na svoje vodeno bogatstvo, koje čine Dunav, Tisa i njihovi kanali. Uz ruralni turizam, u Vojvodini treba razvijati i nautički turizam na rekama. Opisuje se lajt motivom “vodeno blago, panonski užitak” (Aquatic treasure, Panonian pleasure). “Još uvijek nedirnuta, još uvijek neotkrivena” (Still intact, still unexplored) jugoistočna Srbija trebalo bi, zahvaljujući svojim termalnim i mineralnim izvorima, da postane područje razvijenog zdravstvenog turizma te kružnih putovanja po planinama i jezerima. Jugozapadna Srbija zamišljena je kao područje gdje se „otkriva život u tradiciji i prirodi“ (Exploring life in tradition and nature), a njeni glavni aduti su Kopaonik i Zlatibor.

U strateškom planu postoje dve grupe različitih oblika turističkih aktivnosti. U prvoj se nalaze aktivnosti, odnosno proizvodi u kojima se određenim ulaganjima može postići brz razvoj i povrat – turizam specijalnih interesa, gradski odmori, događaji, kružna putovanja i poslovni turizam. Ovi proizvodi trebalo bi da imaju funkciju svojevrsnih pokretača razvoja, što znači da bi se efekti komercijalizovanja postepeno širili i na druge proizvode. U drugu grupu spadaju aktivnosti čiji je razvoj zahtevniji te traži duži rok i veća ulaganja – ruralni i zdravstveni turizam, nautika, turizam u planinama i na jezerima.

Prvi fazni izveštaj objavljen je u novembru 2005.

Na osnovu prvog faznog izveštaja u aprilu 2006. doneti su planovi konkurentnosti, investicija i marketinga.

Vlada Srbije usvojila je Strategiju u oktobru 2006.

Strategija razvoja turizma: ćirilica | latinica | skraćena verzija

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s