bg_holiday_inn6

Beogradski Holiday Inn ulaže 350.000 evra u unapređenje poslovanja

Beogradski „Holiday Inn je krajem prošle godine proslavio pola decenije rada u Srbiji. Za pet godina u ovoj „kući“ spavalo je 145.000 gostiju, kroz konferencijske sale je prošlo više od 250.000, a kroz hotelsku halu pola miliona ljudi.

bg_holiday_inn6
Beogradski „Holiday Inn“

– Poslovanje koje imamo u ovih pet godina je vrlo zadovoljavajuće za sve uključene, počevši od investitora, preko menadžmenta kompanije do InterContinental Hotels Group u okviru koje poslujemo – kaže za „eKapiju“ Thomas Pavlović, direktor hotela.

– S obzirom na to da smo prvi brendirani hotel koji se posle skoro 20. godina otvorio u Beogradu, Holiday Inn je relativno brzo zauzeo svoju poziciju na tržištu i posle punih pet godina poslovanja je učvrstio. Sada kada posmatrate beogradsko hotelsko tržište, vidite da se ono razvija i dobija na dinamici, a mi se radujemo novim hotelima. Neki bi to mogli da protumače na jedan, neki na drugi način, ali u zdravom poslovnom svetu kažu da konkurencija oživljva posao, tako da i beogradsko tržište dobija novu dinamiku. Mogućnosti su nam drugačije, gosti imaju veći izbor i mogu da uporede ponude.

bg_holiday_inn_torchbearer_2009
Torchbearer nagrada za 2009. godinu

Uprkos krizi, Holiday Inn Beograd je tokom prethodnih godina uspeo da održi visok nivo poslovanja. Pavlović kaže da su za 5 godina postigli zavidne rezultate ne samo u odnosu na srpsko i beogradsko, već i međunarodno tržište. To potvrđuje i niz međunarodnih priznanja koja su proteklih godina stizala na adresu hotela. Prošle godine su po treći put dobili Torchbearer Award, nagradu koju IHG dodeljuje svojim najuspešnijim hotelima, a krajem novembra na IX forumu menadžera hotela i hotelskih domaćinstava u organizaciji časopisa „Turistički svet“, stiglo je i priznanje „hotelski brend 2012“.

U 2012. Holiday Inn je poslovao na nivou pretprošle godine, koja je bila najbolja poslovna godina od otvaranja hotela. Međutim, kako bi hotel ostao konkurentan na tržištu koje se razvija i svojim gostima pružio adekvatnu uslugu na koju su navikli, krajem prošle godine krenulo se u reinvesticju.

Restruktivne mere bi, prema rečima sagovornika „eKapije“, trebalo da obezbede stabilan profit i svedu troškove na što razumljiviju meru. Zbog toga su napravljeni novi prodajni paketi, reorganizovana je politika cena i urađena redukcija troškova.

– Broj od oko 800 soba koji dolazi u kategorijama sličnim našoj, počevši od hotela Falkensteiner“, Crowne Plaza, „Metropol Palace, govori da će se „iako kolač na tržištu nije postao veći, seći na više delova“, pa je naša obaveza da pripremimo hotel kako bismo spremno ušli u ovu godinu. Prednost je uvek na strani onoga ko gleda unapred i predupredi konkurenciju. Ne možemo da kažemo da su naše sobe modernije ili da je naša tehnologija savremenija od naših konkurenata, ali postoji paleta određenih usluga i proizvoda koje klijent traži i koje je spreman da plati ukoliko su one za njega na adekvatnom nivou. Ambijent, atmosfera, kvalitet i usluge su naši glavni aduti u tržišnoj borbi. Uz to, zdrava relacija između kvaliteta i cene je ključna i na tome će biti naš apsolutni fokus.

Širenje na domaćem tržištu

Osim Beograda, Holiday Inn bi u u narednim godinama trebalo da posluje i u Novom Sadu i Kragujevcu. Međutim, iako je otvaranje pre-opening kancelarije novosadskog hotela najavljivano za proleće ove godine, rokovi ni ovoga puta neće biti ispoštovani. Građevinski deo objekta je postavljen i instalaciono dobrim delom završen, ali odluku o tačnom datumu otvaranja hotela koče administrativne prepreke.

ns_holiday_inn18
Novosadski Holiday Inn

Pavlović kaže da će, kada se ponovo bude krenulo sa radovima, biti potrebno četiri do pet meseci da se objekat upotpuni, ali se u ovom trenutku, kako ističe, ne usuđuje da postavlja nove termine dok ne dobije povratnu informaciju od investitora kada bi mogao da se napravi sledeći korak.

Za hotel u Kragujevcu traži se investitor.

– Kragujevačko tržište je veoma aktivno i u ovom momentu ne postoji zdraviji hotelski projekat u ovom gradu. Aktivno radimo na tome da svoju zamisao što pre realizujemo, jer kragujevačko tržište to zahteva. Osim „Fiata“, u Kragujevac bi do kraja 2014. trebalo da dođu različiti dobavljači koji potpomažu automobilsku industriju, tako da je potreba za hotelskim smeštajem u ovom gradu vrlo evidentna – ističe Pavlović.

Rusko iskustvo

Beogradska kompanija „Savath Hospitality Management„, zadužena za menadžment i konsalting hotela Holiday Inn Beograd , od prošle godine posluje i na tržištu Rusije.

Savath je, naime, prošle godine potpisao ugovor o konsultantskim uslugama sa „Atrium Palace Hotelom“ u Jekaterinburgu, koji traje do kraja marta ove godine, a kako kaže Pavlović, postoje opcije da se saradnja nastavi.

– Rusko tržište doživljava enormnu ekspanziju, izuzetno je veliko, i ciljevi i ambicije svih internacionalnih hotelskih lanaca su veliki. Investicioni volumen je prisutan, međutim, za centralnu i istočnu Evropu je problematično što Rusija u svom obrazovnom sistemu nema profile u hotelijerstvu. Potreba za kadrom je ogromna, samim tim i što je kvalitet usluge daleko ispod visokih cena u ruskim hotelima.

Sagovornik „eKapije“ kaže da zbog toga ima prostora za saradnju i sa drugim hotelima na ruskom tržištu, ali da se svaki potez ozbiljno analizira.

– Rusija je jako specifična. Putovanja su duga i naporna, vremenske i temperaturne razlike velike, tako da je pitanje i kako sprovesti upite koji dolaze. Uz to mi smo kompanija koja ne prihvata posao ako ne može da garantuje da će ga adekvatno realizovati. Zbog toga, pregovori koje vodimo i opcije koje razmatramo, dobro se analiziraju kako bismo videli na koji način, pre svega tehnički i fizički, možemo da iznesemo sve što se od nas očekuje.

Savath Hospitality Management je trenutno u pregovorima i sa jednim austrijskim investitorom o izgradnji „Holiday Inn Express“ hotela u okviru velikog zabavno sportskog centra u okolini Zagreba.

Izvor: eKapija | Autor: I.B.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s