dear_yahoo_470x470

Na Googleu sam, dakle postojim.

Nedavno me je jedna PCO menadžerka zamolila da joj preporučim hotel van Beograda sa konferencijskim salama kapaciteta 400 + 100 + 100 u „teatar“ postavkama, pošto bih ja, kao dipl. oec – menadžer za hotelijerstvo, kao nekadašnji praktikant Kongresnog biroa Srbije i kao neko ko prati razvoj domaćeg hotelijerstva, trebalo to da znam.

Tok mojih misli, koji je izgledao otprilike ovako: „„Izvor“ iz Aranđelovca i „Galleria“ iz Subotice imaju kapacitet za plenarno zasedanje, verovatno i odgovarajuće pomoćne sale, Novi Sad i Vrdnik – ništa, Zlatibor i Stara planina – isto, „Pašina česma“ – ne, „MK Resort“, hotel „Angella“ – da…“, prekinuo je komentar: „Novootvoreni hoteli me zanimaju. Ajde, sem Gallerie, Angelle Kop, Izvora, Zvezde…“

„Kakve, bre, Zvezde?“, upitala sam.

„Nemaš pojma, sedi – jedan“, odgovorila je. „Hotel „Zvezda“, „Fontana“ ad. Da se ja bavim hotelima i konkurišem u (ime poznate kompanije), znala bih i hostele i motele po celoj Srbiji. Najveća kongresna sala u hotelu u Srbiji!“

Naravno da sam se posle opravdane kritike osećala kô pokisli pas. I naravno da me griža savesti naterala da narednog dana memorišem smeštajne i konferencijske kapacitete iz brošure Serbia Meeting Planner’s Guide Kongresnog biroa Srbije, koja promoviše pet domaćih kongresnih destinacija.

Ne tražeći izgovor za to što ne znam za hotel koji raspolaže salom koja može da primi 800 ljudi, raspitala sam kod kolega da li su čuli za Zvezdu i dobila samo negativne odgovore. Za četiri godine studija, na predavanjima taj hotel nisu spominjali, otkad pratim domaće hotelijerstvo nisam o tom hotelu videla ni jedan TV prilog, niti pročitala neki članak. Niko mi nikad nije spomenuo da je boravio u tom hotelu. Na kraju, hotel Zvezda nije se pojavio u vrhu rezultata ni jednog upita koji sam zadala „Googleu“, kada sam se letos pripremala za praksu u Kongresnom birou. A moji upiti zasnivali su se baš na ključnim rečima koje opisuju Zvezdinu salu pa je trebalo da me odvedu do Zvezdinog websitea: „najveća“, „kongresna“, „konferencijska“, „sala“, „kapacitet“, „u Srbiji“, „u hotelu“… Možda onda krivicu za to što za Zvezdu nisam čula treba da podelimo marketing menadžeri Fontane i ja – 50:50.

Na strani tražnje za hotelskim uslugama raste značaj generacije „Y“ (rođeni između 1977. i 2000.), koja se gotovo o svemu informiše preko medija kao što su Google, „Facebook“ ili „YouTube“. Pa da li u takvim okolnostima HTP Fontana ad može uspešno da posluje uz irelevantno prisustvo na ovim medijima? Za sada na YouTubeu imaju video klip bez tona koji je za dve i po godine sakupio 268 pregleda, Facebook stranicu za koju je samo 69 osoba navelo da im se „sviđa“. A na Googleu? Na Googleu su dopustili da kada neko iz Srbije ukuca kombinacije ranije navedenih ključnih reči, kao rezultat dobije website HUP „Zagreb“. Ovo uopšte ne treba da čudi jer su naši zapadni susedi odavno prepoznali značaj Internet marketinga, pa je Operativni marketing plan turizma Hrvatske za 2013. u budžetu predvideo 800.000 evra za marketing na Googleu i drugim Internet pretraživačima (+71% u odnosu na budžet za ovu godinu).

Šta onda iz HTP Fontane mogu da urade da da bi se njihovi hoteli bolje rangirali na Google pretragama, a bez velikih izdataka?

Prvo, mogu na zvanični website da ubace kvalitetan tekstualni i vizualni sadržaj, koji bi redovno bio ažuriran. Na primer, web stranica o konferencijskim kapacitetima bolje bi se rangirala na Googleu ukoliko bi sadržala kratke opise konferencijskih sala koji su prilagođeni prethodno odabranim ključnim rečima i frazama, tabele sa dimenzijama sala i njihovim kapacitetima u različitim postavkama i kvalitetne fotografije visoke rezolucije ili 3D vizualizacije sala. Rovinjski „Monte Mulini“ kongresni centar može da im posluži za primer:

Konferencijske sale „Monte Mulini“ kongresnog centra
3D vizualizacija lonferencijska sale „Arupinum“ hotela „Park“

I drugo, mogu da razmene linkove sa relevantnim sajtovima koji su dobro rangirani na Googleu. Od nas su danas dobili jedan. Za ostale treba da se izbore sami.

Autor: z
Zvanična Internet prezentacija: HTP Fontana ad
Serbia Meeting Planner’s Guide

7 thoughts on “Na Googleu sam, dakle postojim.

  1. Joj jako mi se svidja tekst… Jako bih voleo da ima vise ljudi koji su u toku sa tim stvarima da razgovaram sa njima posto ja nisam bas nesto preterano informisan ali se kolko je god moguce trudim… Ali samo nastavi sa pisanjem ovakvim super je :))

  2. Odlican tekst i predstavljanje jednog od glavnih problema hotelijerstva u Srbiji, inertnosti.
    Pored samog kapaciteta, poslednji put kada sam bio u hotelu Zvezda pre 4 godine, tom segmentu trzista hotel nije imao sta da ponudi. Sala je delovala depresivno u tonovima boja i izgledu iz 70-tih godina.

    1. Dragi Ivane, zahvaljujući tvom komentaru mogu da zamislim kako sve to izgleda. Preduzeće je pre sedam godina bilo prodato na aukciji iz 3. pokušaja za skoro pet miliona evra, pa je privatizacija poništena tako da je Agencija za privatizaciju sada većinski vlasnik. Opet, to što je Fontana u restrukturiranju ne treba da bude izgovor za ovakve propuste.

Ostavite odgovor

