8148911-drunk-businesswoman-sleeping-on-bar-counter

Kad hotelijeri odmaraju…

Mi smo hotelijeri. Istina o našoj profesiji nije tajna. Radno vreme koje podrazumeva rad kad drugi odmaraju, vikendima, praznicima, u noćnim satima. Govore nam često o odricanjima na koja moramo biti spremni, prekovremenom radu, čestim odsustvima od kuće… Posećujemo mnogobrojne kongrese, odradjujemo prakse u zemlji i inostranstvu, učimo standarde, stičemo veštine… A kad i kako odmaramo?

Umorni?

Kao što je direktor kompanije Jumeirah Academy of Hospitality Management, Ron Hilvert poentirao na nedavno održanoj konferenciji neformanlnog obrazovanja u turizmu EIAT, tajna uspeha najpoznatijih hotelskih kompanija poput kompanije Marriott, Hyatt, Hilton krije se u tome što cene, motivišu,pričaju i ulažu u ljude. Svoje zaposlene. Hotelijere. Najbolji način na koji ove kompanije iskazuju zahvalnost svojim zaposlenima je mogućnost odsedanja u njihovim objektima širom sveta BEZ nadoknada. Hotelijeri možda ne odmaraju često, ali kada to rade biraju najlepše destinacije.

Radeći za kompaniju Hyatt, imala sam priliku da odsedam u prelepim hotelima poput Grand Hyatt-a u Washingtonu, New Yorku, San Francisku i naravno mom najdražem Hyatt-u, u Beogradu. Kolege će vas uvek dočekati sa posebnom pažnjom i prirediti vam nezaboravno iskustvo…

Pa, zašto se ove kompanije odlučuju na ovakav korak?

  • Kao što Philip Kotler naglašava u knjizi „Marketing for Hospitality and Tourism„, naša industrija je jednistvena jer su zaposleni zapravo deo proizvoda koji nudimo. Kada govorimo o marketingu, obično mislimo pre svega na trud koji ulažemo kako bi se plasirali na tržištu. Prilikom razvoja marketinga hotela ili restorana, prvi korak mora biti usmeren ka zaposlenima. Menadžeri imaju zadatak da zaposlene upoznaju sa proizvodom i motivišu iste da veruju u  vrednost samog proizvoda. A koji je bolji način nego zamenti uloge i staviti se u položaj gosta?
Hyatt Regency Belgrade
  • Ako stavimo marketing po strani, okrećemo se psihologiji, i govorimo o motivaciji. Sve nas kao osobe, a potom i kao hotelijere motivišu različite stvari u životu. Dobar manadžer poznaje svoje zaposlene i zna kako da ih motiviše. Priznanje, pohvale i poštovanje od  strane kolega, su prema psihologiji rada, vrlo važni faktori motivacije. Dakle koji je bolji način da motivišete svoje zaposlene da budu još bolji i privrženjiji kompaniji nego ponuditi im besplatan odmor u luksuzom hotelu?
  • Zadovoljan zaposleni – zadovoljan gost. Hotelijeri sa stalno bore sa neopipljivim elementom hotelskog proizvoda tj. uslugom, jer ne postoji definicija kako je na pravi način pružiti. Iako postoje mnogobrojni standardi, ona nikada nije ista. Ipak, istraživanja su pokazala:The employees must be excited about the company they work for and the products they sell. Otherwise, it will be impossible for the guests to become excited.

I vraćamo se na početak. Kompanije poput Marriott-a, Hyatt-a, Hilton-a, uspešne su baš zato što omogućavaju ovake beneficije svojim zaposlenima. Znači dobri hotelijeri su oni koji uživaju u beneficijama koje kompanija obezbedjuje?… Reći ćemo samo da su to zadovoljni  i motivisani radnici koju poznaju proizvod koji prodaju. A možda i ponekad odmaraju…

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. – Henry Ford

Autor: Jovana Ilic
View Jovana Ilic's profile on LinkedInView Jovana Ilic's profile on Google+

Autor se zahvaljuje sjajnom timu hotela Hyatt Regency Belgrade, na dočeku i nezaboravnom prijemu tokom kratkog boravka u Beogradu, a posebno nekadašnjim mentorima: Vojki Glišević, Zoranu Novakoviću i Zoranu Miloševiću i kolegama: Maji Dulović, Ireni Krnjajić i Žarku Životiću.

3 thoughts on “Kad hotelijeri odmaraju…

  1. Pitanje: je l’ imaju i zaposleni u beogradskom Hyattu pravo na besplatno noćenje u Hyatt hotelima u inostranstvu ili samo oni koji rade u inostranstvu steknu to pravu? Inače, koliko dugo treba da radiš da stekneš pravo na besplatna noćenja? Hvala.

    1. Posle godinu dana rada stičeš to pravo ali je potrebno i par meseci ranije da konkurišeš…Iako može svega nekoliko dana u kontinuitetu da se odsedne u jednom hotelu(mislim tri) nije loše obići par Hyatt-ovih hotela koji se nalaze u istoj državi…Pozdrav!

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s