bg_square_nine14

Spomenka Rogić: Nagrade su dokaz kvaliteta na svim poljima poslovanja

Još kada je studentski časopis „Sing-In“ bio samo zajednička ideja nekolicine entuzijasta, bilo je jasno da ćemo – ako ga ikad budemo sproveli u delo – nekoliko stranica izdvojiti za predstavljanje naših uspešnih diplomaca. U našem prvom broju Spomenka Rogić (Fakultet za turistički i hotelijerski menadžment – turizam, 2005/2006), menadžer prodaje i marketinga elitnog beogradskog hotela Square Nine govori o svojim putevima do uspeha, o specifičnostima svojih radnih mesta i savetuje mlađe kolege, koje tek treba da započnu svoje karijere.

Zašto ste se opredelili za studije turizma?

– Iz čiste slučajnosti i radoznalosti. Prvo sam želela da upišem pomorsku biologiju, a zatim fotografiju ili novinarstvo. Pred sam prijemni za tadašnju, treću generaciju studenata Fakulteta za turistički i hotelijerski menadžment, saznala sam za Singidunum, i na nagovor roditelja koji su diplomirali kod prof. Unkovića i prof. Čačića upisala FTHM. Delovalo mi je primamljivo, drugačije, interesantno i zaista je tako. Ni jednog momenta se nisam pokajala. Inače, ja sam završila turizam, ali mi je hotel delovao kao dosta dinamičnija sredina od turističke agencije, pa sam zato otišla na praksu u hotel i to je bila ljubav na prvi pogled🙂.

Koje je bilo vaše prvo radno mesto i gde ste sve radili pre nego što ste postali menadžer prodaje i marketinga hotela Square Nine?

– Moje prvo radno mesto, posle završene prakse u „IN“ hotelu, bilo je koordinator za grupe u prodaji i marketingu, a zatim referent u odeljenju prodaje upravo u IN hotelu. Posle toga sam, jedan kratak period radila u hotelu „Astoria“ kao Event Manager. Od novembra 2011. godine počela sam sa radom u Square Nine hotelu, prvo na recepciji, a zatim nepunih mesec dana kasnije i na poziciji Sales and Marketing Manager.

Koliko vam je znanje stečeno tokom studija na Fakultetu za turistički i hotelijerski menadžment pomoglo u profesionalnoj karijeri?

– Uvek sam govorila da ako neko zaista želi da nauči, na našem Fakultetu ima odakle, a posebno od koga da nauči, kada su turizam i hotelijerstvo u pitanju. Ekonomija, informacioni sistemi, jezici kao i stručni predmeti su mi zaista jako puno značili, a još više iskustva i primeri iz realnog života koja su naši sjajni profesori delili sa nama.

Koliko je za uspešan početak karijere bitna stručna praksa?

– Praksa ne samo da je bitan, nego je i neophodan deo školovanja. To je nadogradnja svega onoga što na fakultetu naučimo. Nažalost, retko koji poslodavac će danas da zaposliti mladog čoveka koji nema praksu ili iskustvo. Zato svaku praksu ili volontiranje treba iskoristiti na najbolji mogući način i što više naučiti u svom poslu i steći radne navike.

Koliki značaj pridajete neformalnom obrazovanju?

– Mislim da je pored formalnog obrazovanja, posle završetka studija (osnovnih ili poslediplomskih) kontinuirano neformalno obrazovanje jako bitno, kako bismo uvek bili u korak sa novim tendencijama u svetu turizma, ubrzanim razvojem nauke i tehnologije. Formalno obrazovanje nam daje jedno bazično znanje, dok je neformalno obrazovanje stalna nadogradnja, kako znanja i veština tako i ličnosti.

Kako izgleda vaš tipičan radni dan?

– Moj radni dan je uglavnom jako dinamičan i zanimljiv. Započinje proveravanjem situacije i zauzeća prethodnog dana, kontrolom online sistema kao i promenama cena ukoliko je to potrebno, upravo u zavisnosti od zauzeća i perioda godine. Zatim se nastavlja odgovaranjem na upite klijenta, praćenje unapred zakazanih eventa ili grupa, kontaktiranjem novih klijenata kao i sastanaka sa istima, koordinacijom među odeljenjima, rešavanjem usputnih situacija i naravno planiranjem budućih marketinških i prodajnih aktivnosti. I naravno u svakom momentu prati se konkurencija.

Koje su prednosti, a koje mane ovog posla?

– Najlepša strana posla je stalna interakcija sa ljudima – gostima, poslovnim partnerima, kolegama. Ne postoji ništa lepše od momenta kada Vaš gost odlazi nasmejan iz hotela i ponovo se vraća u hotel kao u svoju kuću. Lepa je dinamičnost jer niste stalno u kancelariji, već balansirate između emailova, sastanaka, gostiju i događanja u hotelu. Sjajno je što se gosti i očekivanja uvek menjaju i što uvek morate učiti nešto novo kako biste se prilagodili novim tendencijama u turizmu. Ono što retko kada možete biti sigurni jeste u kom će pravcu krenuti Vaš dan i kada će se završiti. Od menadžera prodaje svi očekuju da uvek imaju sve informacije, čak i kada su van hotela, tako da ste uvek „online“. Ali ni to ne predstavlja problem ukoliko zaista volite svoj posao i ukoliko to donosi benefit vašem hotelu.

Koji je najveći izazov u Vašem poslu?

– Najveći izazaov je svakako nadmašiti očekivanja svakog gosta, a pritom doneti profit i benefit svom hotelu. Veliki je uspeh zadržati stare goste i učiniti da se u hotelu osećaju kao kod svoje kuće a pritom uvek dovoditi i nove goste.

Koje osobine treba da poseduje menadžer prodaje?

– Dobar menadžer prodaje treba da bude osoba koja ume lako da komunicira sa različitim tipovima ličnosti, kako klijentima tako i kolegama, treba da učini da se osobe u njegovoj okolini osećaju prijatno i sigurno. On mora da čuje svog klijenta, da mu da dovoljno prostora da izrazi svoje želje, ali u isto vreme i da vodi razgovor i da nađe najbolje moguće rešenje i za klijenta i za hotel. Dobar prodavac se ne boji telefona, dobro poznaje svoj proizvod, rešava više situacija odjednom i upoznat je sa apsolutno svim dešavanjima u hotelu. Neko je jednom rekao: „For any great hotel sales manager, sales is more than a job. It’s a passion!” Svakako se i oni ponekad susretnu sa odbijanjem ili porazom, ali sve je dobro dok iz takvih situacija uvek nešto naučimo.

Koji vid promocije najviše koristite i koliko se oslanjate na savremene informacione tehnologije u promociji hotela?

– Generalno, najviše koristimo direktan marketing i prodaju i uvek se trudimo da putem telefona i emaila budemo u kontaktu sa svojim klijentima, da ih obaveštavamo o svojim novim proizvodima ili promocijama. Takođe trudimo se da se i što češće nađemo i u različitim medijima, posebno inostranim. Pojavivši se u Wallpaperu, Forbsu, „Vogueu“, „Condé Nast Travelleru“, Square Nine je zauzeo već jako visoku poziciju među svetskim hotelima. Što se tiče informacionih tehnologija, uvek smo u toku sa trendovima u svetu jer je to jedini način da se zaista približite savremenom putniku.

Square Nine je nedugo po otvaranju (u februaru prošle godine) postao „brend“ i u prvih godinu dana poslovanja prikupio značajna priznanja iz inostranstva – ForbesLife” uvrstio ga je na listu najboljih hotela u svetu, Bloomberg“ televizija preporučila ga je kao jedan od najboljih u Evropi, a Wallpaper“ magazin svrstao ga je među 10 najboljih poslovnih hotela u svetu. Da li Vam je zbog toga teže da ispunite, pa i nadmašite očekivanja Vaših gostiju?

– Sve nagrade koje je Square Nine hotel dobio u poslednjih godinu dana, jesu dokaz kvaliteta na svim poljima poslovanja, a nama su samo pokretačka snaga da budemo još bolji i težimo ka još kvalitetnijoj usluzi i inovacijama u hotelijerstvu. Cilj koji smo postavili je da budemo jedinstveni na tržištu i za sada nam to polazi za rukom. Naši gosti to prepoznaju i zato nam se uvek rado vraćaju.

Koju karakternu ili profesionalnu osobinu najviše cenite kod svojih kolega?

– Tačnost, posvećenost, veliku ljubav prema ugostiteljstvu i spremnost da svoje znanje i iskustvo uvek podele sa drugima. Od svojih kolega uvek možete nešto da naučite i mislim da se uvek treba truditi da uđete u sve detalje posla jer ćete samo na taj način lakše prodati svoj proizvod. Jako je bitno da budemo zaista tim, jer krajnji uspeh zavisi od svih nas. Ja sam imala sreću da učim hotelijerstvo od iskusnih hotelijera i kolega i dalje se svakim danom trudim da ponešto novo naučim od njih.

Koji je vaš savet početnicima u hotelijerstvu?

– Moj savet im je da ako su sigurni da žele da se u životu bave turizmom ili hotelijerstvom da zaista budu posvećeni predavanjima i profesorima, da što ranije krenu sa praksom i da se ne ustručavaju bilo kog posla. Što više detalja znate o nekom poslu, bićete kasnije bolji menadžeri. Trudite se da „ukradete“ zanat od starijih kolega, budite vredni i nasmejani i nemojte da vam bilo šta bude teško. I budite strpljivi i sigurni u sebe. I videćete, isplati se.🙂

Intervju uradili: i Dušan Borovčanin
View Zina  Vukin's profile on LinkedInView Zina  Vukin's profile on Google+
Intervju je prvi put objavljen u premijernom izdanju studentskog časopisa „Sing-In”.

One thought on “Spomenka Rogić: Nagrade su dokaz kvaliteta na svim poljima poslovanja

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s