motivation

Motiv – najvažniji deo slagalice

Često čitam citate, jer to volim. Ne retko mi se desi da u moru tih floskula pronađem novu motivaciju. Zbog čega je to važno?? U poslednje dve i po godine, cela moja životna filozofija se naglo promenila. Shvatio sam šta znači ta krajnje izlizana reč motivacija i koliko može da pokrene čoveka. Ljudi je pronalaze u različitim stvarima, što je i logično jer se rađamo različiti. Pokušaću da kroz svoj primer objasnim zbog čega je ona važna i zašto je uvek treba iznova tražiti.

Bio sam dobar đak u osnovnoj i najblaže rečeno prosečan đak u srednjoj školi. Uspeh je pokazivao malo bolje stanje, ali ne i realnu sliku mog znanja i angažovanja. Kao i većina mojih drugova imao sam neopisivu količinu energije koja je u mom slučaju bila usmerena u krajnje pogrešnom pravcu. Hteo sam da isteram svetsku pravdu i da pokažem kako sam pametniji od svih autoriteta koji su mi se nametali. U tom trenutku smatrajući da je svuda bolje nego u našoj državi, hteo sam da upišem fakultet u Holandiji. Zapravo, u svom vrlo površnom i neracionalnom razmišljanju, delovalo mi je da je to jedina šansa za novi početak. Sada, smatram da su šanse svuda oko nas, ali da je potreban izvestan napor i trud da bi one izašle na površinu. Primetio sam da veliki broj ljudi ne želi da izadje iz  zone komfora i da je spremno da za situaciju u kojoj se nalazi traži krivca u svojoj okolini, ne uočavajući sebe samog.

„It’s not that I’m lazy, it’s that I just don’t care.“

Svoj način razmišljanja sam počeo da menjam od kada sam upisao fakultet. Počeo sam mnogo da čitam i još važnije, da razmišljam dok to radim. Imao sam sreću da su reakcije na moje angažovanje od strane ljudi sa fakulteta bile jako pozitivne, iako nisam učio da bih se nekome dopao. Ni jedan ispit, ni jedan dan ili zadatak na praksi nisam radio očekujući da će mi se neko za to odužiti ili nagraditi. Jako je važno da svi mladi ljudi što ranije shvate da im se šanse neće pružati same od sebe, već da do njih moraju doći, ali da taj proces traženja svoje šanse ne shvate kao opterećenje, već kao realnost od koje ne treba bežati. Zbog toga, kao ključ onoga što bi moglo da pokrene ljude vidim u motivaciji, koja naravno za svakog predstavlja nešto drugo, i koja se krije oko nas.

„Ne postoji osoba koja nije sposobna da uradi više od onoga što misli da može“.
– Henri Ford

Autor: Dušan Borovčanin

5 thoughts on “Motiv – najvažniji deo slagalice

  1. Odlican clanak kolega!Potpuno se slazem za citate, koji mogu biti odlican izvor inspiracije i motivacije.Pa cu zato upotrebiti i ja jedan, za dobrodoslicu u nas tim:“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”- Mahatma Gandhi.

    1. Pridružujem se Jovaninoj dobrodošlici sa citatom koji mi je najbolji već nekoliko meseci… u pitanju je – ko drugi do – Henry Ford: „Whether you think that you can, or that you can’t, you’re usually right.“ =D

      Kolega, znaš šta valja!

  2. Prvo,puno vam hvala svima na komentarima. Iskreno nisam ih ocekivao i jako sam im se obradovao. Sluzice mi kao nov motiv da sledeci clanak bude daleko bolji. Moram da napomenem i da su mi Zina i Jovana puno pomogle,te bih se njima posebno zahvalio. :)) Pozz

Ostavite odgovor

