bg_metropol_palace_enterijer_render

Metopol Palace: Korak po korak

Hotel „Metropol će, posle višegodišnje pauze, konačno otvoriti vrata za goste tokom leta. Kakvim će sve kapacitetima raspolagati nakon otvaranja, šta ce to biti novo, ko će voditi kuhinju ovog čuvenog hotela, koliko ce zvezdica imati, kada će dobiti generalnog menadžera, razgovarali smo sa Jelenom Đaković, marketing menadžerom hotela.

U kojoj fazi je rekonstrukcija Metropola?

– Rekonstrukcija hotela je u svakom delu u različitoj fazi. Na osmom i devetom spratu u sobe se unosi nameštaj, dok su u aneksu B gde ce se nalaziti SPA centar radovi tek u začetku. Nadamo se da ćemo prve goste primiti u julu, a za jesen planiramo veliko otvaranje hotela.

Čime će hotel u julu raspolagati?

– U julu, u prvoj fazi otvaranja, na raspolaganju će biti sobe, najverovatnije poslednja četiri sprata, lobby, bar, recepcija i restoran.

A na jesen?

– Tokom leta ćemo otvarati deo po deo. Na jesen će Metropol raspolagati svim predviđenim kapacitetima, uključujući i neke koje ranije nije imao, kao što su restoran i bar na krovu – na desetom spratu, SPA centar i dva sprata sa salama za sastanke i balskom dvoranom. Takođe, imaće najmoderniji SPA centar sa velikim bazenom, dužine 25m. U SPA centar ce se ulaziti i direktno sa Bulevara, tako da članovi Metropol SPA kluba koji budu dolazili ne moraju da prolaze kroz ceo hotel. Uz to, u sklopu hotela će se nalaziti prodavnice, kazino, „Gentlemen’s Club“ odnosno sala za uživanje u cigarama…

Koje ce kuhinje biti zastupljene?

– U hotelu ce se služiti jela različitih kuhinja. Glavni stalni kuvar hotela biće Jovica Nešković, koji je priznat za jednog od pet najboljih kuvara u Srbiji. U planu je da Christoforos Peskias specijalno za Metropol kreira poseban meni, sa kombinacijom azijske i grčke kuhinje, ali ne u smislu da se na meniju ponudi jedno azijsko i jedno grčko jelo, već kombinacije tih ukusa u jednom jelu. U restoranima će u ponudi takođe biti jela nacionalne i različitih internacionalnih kuhinja.

Koliko ce zvezdica hotel imati?

– Hotel će imati 5 zvezdica i biće najluksuzniji hotel u Beogradu. Potpisali smo ugovor sa kompanijom Starwood tako da ce Metropol pripadati njihovom Luxury Collectionu.

Koliko će novca biti ukupno investirano?

– Sa kupovnom cenom ukupna investicija ce iznositi oko 70 miliona evra. Početna kupovna cena bila je 27,3 miliona evra.

Ko su investitori?

– Hotel Metropol je u vlasništvu Sheraton Sofia Hotel Balkana, koji je takođe deo Starwooda, mi ćemo praktično biti sestrinske kompanije.

Da li je izabran menadžment hotela?

– Kompletan menadžerski kadar je postavljen i izabrana je do sada velika većina zaposlenih. Na jesen ćemo zapošljavati još ljudi, kako budemo povećavali obim poslovanja. Metropol ce generalnog menadžera dobiti u junu mesecu i on na tu poziciju dolazi iz okvira naše kompanije u inostranstvu.

Koliko će ljudi ukupno zapošljavati Metropol?

– Biće otprilike 120 stalno zaposlenih u hotelu, a sa Fakultetom za turistički i hotelijerski menadžment Univerziteta Singidunum smo potpisali sporazum o saradnji, tako da će veliki broj njihovih studenata obavljati praksu u Metropolu na svim nivoima rada u hotelu. Izuzetno verujemo u kvalitet njihovih studenata, jer su se do sada odlično pokazivali na svim praksama.

Koliko će novi Metropol u dizajnerskom smislu ličiti na stari?

– Spolja ce hotel biti identičan nekadašnjem Metropolu, budući da je objekat pod zaštitom Zavoda za zaštitu spomenika. Interesantno je da je prvobitni Metropol projektovan da bude zgrada Saveza komunističke omladine Jugoslavije, pedesetih godina prošlog veka. Čuveni arhitekta Dragiša Brašovan je preuzeo projekat po kome je već započeta gradnja i osmislio kako da ga pretvori u hotel. Fasada današnjeg Metropola ostaće identična onoj koju je projektovao Brašovan.

Kakvo ce biti unutrašnje uređenje?

– Kompanija „MKV Design“ iz Londona je radila kompletan enterijer. Oni su specijalizovani za dizajn hotelskih enterijera, rade apsolutno svuda u svetu. Unutrašnji prostor hotela Metropol dizajniran je tako da slavi avangardu iz sredine prošlog veka, ali je takođe uređen da privuče modernog gosta XXI veka. „Prića“ počinje u lobbyu, monumentalnom prostoru sa obiljem različitih mogućnosti za sedenje – od velikih sofa do stolica. U prizemlju se nalazi bar koji posetiocima nudi pogled na obe strane – bulevar i Tašmajdanski park. Restoran je ukrašen stolovima u boji tamnog drveta. Gentlemen’s Club gleda na park, kao i SPA centar sa teretanom i bazenom. Tepih u glavnoj balskoj dvorani je inspirisan Pikasovim kubizmom. Sobe su veoma prostrane, junior apartmani imaju između 40 i 58m², a predsednički apartman ćak 150m².

Na koju vrstu gostiju Metropol računa?

– Kao i svaki gradski hotel sa 5 zvezdica računamo na poslovne putnike iz inostranstva. Tome su prilagođeni kapaciteti hotela. Druga ciljna grupa kojoj se nadamo i za koju planiramo da učinimo sve jesu žitelji Srbije i naši sugrađani koji možda neće imati potrebu za hotelskim smeštajem, ali ce sigurno imati potrebu za propratnim kapacitetima hotela, od SPA i fitness centra do restorana, barova, sala za sastanke, konferencije, venčanja i mature. Želimo da Metropol ponovo postane ono što je bio nekada – centar svih važnih gradskih dešavanja. Takođe, želja nam je da terasa nekadašnjeg restorana „Arhiv“ ponovo bude mesto na kome ce sedeti svi – svi naši sugrađani, studenti, gosti hotela…

Kakve će biti cene u odnosu na konkurenciju sa 5 zvezdica?

– Slične. Naše hotelsko tržište je malo, posebno kada je reč o hotelima vrlo luksuzne kategorije, i tu nema mnogo prostora za eksperimentisanje sa cenama.

Koliko će hotel imati soba, koliki ce biti kapaciteti restorana?

– Hotel će imati 237 soba, podeljenih na sedam kategorija. Iako je ranije u javnosti pominjano 246 i 247 soba, odlučili smo da u Aneksu A na sva tri sprata povećamo kvadrature soba i da imamo više soba luksuzne kategorije. Raspolagaćemo kraljevskim i predsedničkim apartmanom. Imaćemo lobby bar, restoran, celodnevni restoran koji ce služiti obroke za goste hotela, à la carte restoran, bar i restoran na krovu hotela. Svaki ce moci da primi različit broj ljudi. Celodnevni restoran ce primati između 100 i 150 ljudi, u zavisnosti od finalne veličine Gentlemen’s Cluba. Koliki ce biti kapaciteti balske dvorane i sala za sastanke? Najveća dvorana, koja se nalazi u Aneksu A, sastoji se iz 2 dela i imaće opciju da se spoje u jednu celinu koja ce ukupno imati više od 1.500 m² sa predvornim dvoranama. Sale za sastanke će takođe moći da se spoje u jedan prostor koji će tada primati 1.000 ljudi. Postoji i opcija da se taj prostor podeli na više celina u slučaju potrebe i tada ce moći da primi najrazličitiji broj zvanica. Sale za sastanke postojaće i u drugim delovima hotela, a Metropol će raspolagati i biznis centrom, opremljenim najmodernijim uređajima, tako da ce hotel pružati sekretarske i usluge prevođenja.

Šta ce Metropol izdvajati u odnosu na konkurenciju?

– Lokacija, pre svega. Metropol se nalazi u parku. Pogled iz hotelskih soba tokom bilo kog godišnjeg doba, a posebno u proleće i leto, je božanstven. To je nešto što nijedan drugi hotel u Beogradu ne nudi. Osim pogleda, park obezbeđuje osećaj jedinstvenog mira. Ovo, u kombinaciji sa neprevaziđenim luksuzom i obiljem sadržaja koje ce hotel nuditi, smatram savršenom kombinacijom za uspeh. Osim toga, Metropol ima tradiciju, neverovatno bogatu istoriju i to planiramo da predstavimo sugrađanima na velikoj izložbi na Tašmajdanu, u junu. U ovom hotelu su odsedale sve poznate i važne ličnosti koje su posećivale Beograd. To je bio Titov omiljeni hotel za smeštanje njegovih brojnih gostiju. U Metropolu su odsedali i gosti nekadašnjeg Festa. Na spisku gostiju Metropola nalaze se Elizabeth Taylor, Sophia Loren, Bobby Fischer, Jack Nicholson, Neil Armstrong, Louis Armstrong… Trudićemo se da nastavimo tradiciju.

Koliko ce biti potrebno rada da se isplati investicija?

– Nama je trenutno najveći cilj da hotel otvorimo i da ponudimo Beogradu sve što želimo. Investicija je bila ogromna, dugo se čekalo na otvaranje, pa sada razmišljamo korak po korak.

Kako ce otvaranje biti marketinški propraćeno?

– Uveliko smo krenuli sa pripremnim aktivnostima. Planiramo sveobuhvatnu kampanju, ali i neke malo drugačije aktivnosti kao što je čaj na terasi Metropola na koji ćemo pozvati sugrađane i omogućiti im da hotel pogledaju. Takođe, kao društveno-odgovorno preduzeće sprovešćemo niz dešavanja u hotelu u koje ćemo uključiti sve koji žele da negujemo lepe vrednosti zajedno. Postavićemo sisteme za reciklažu. Planiramo cesto da organizujemo dešavanja na Tašmajdanu i u okviru hotela, da promovišemo mlade umetnike i slično.

Izvor: HRB expert | Autor: Dragana Vraneš

3 thoughts on “Metopol Palace: Korak po korak

  1. PR Metropola kaže ovako: „Sa kupovnom cenom ukupna investicija ce iznositi oko 70 miliona evra. Početna kupovna cena bila je 27,3 miliona evra“.

    Međutim, pratim dešavanja otkad je objavljeno da se hotel prodaje. Kada je prodat, tada je generalni direktor „Dunav osiguranja“ Mirko Petrović izjavio da je planirana investicija u rekonstrukciju 20 miliona evra.

    Prvo, Grci su platili hotel 11,4 miliona evra preko početne cene i odmah je ocenjeno da su ga pretplatili. Drugo, u renoviranje su uložili više nego duplo što su planirali ~ 42,7 miliona evra.

    Sve govori u prilog da ne znaju s novcem. Plate koje su nudili su niže od plata u nekim hotelima sa 4*, a žele da budu lux hotel. Kad su stigli u Beograd, u prvim kontaktima sa investitorima delovalo mi je da ne poznaju tržište, a nažalost po izjavama i cenama sa kojima će se pojaviti na tržištu, ne deluje mi da su ga upoznali ni za sve ove godine.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s