Održan Business House Wine Forum

U okviru drugog “Mediteraneo” festivala vina, gastronomije i vinskog turizma, u subotu 5. maja održan je Business House Wine Forum tokom kojeg je predavanje o tzv. vinima kuće održao Vlada Stojanov, asistent direktora obuke u Udruženju sommeliera Srbije i autor našeg bloga.

Vladan Simović iz hotela „Moskva“ i Ivan Vitorović iz hotela „Mona Zlatibor“

Tokom polučasovog izlaganja, Vlada je svoju publiku, koju su činili HoReCa menadžeri elitnih hotela i restorana, u temu „Vino kuće“ uveo pričom o vinskom bontonu, a zatim je prezentovao set studija slučaja, od kojih se prva odnosila na praksu američkih hotela u sastavu lanca Hyatt Hotels & Resorts, sa kojom se upoznao tokom četvoromesečnog rada u SAD, a preostale na tri beogradska hotela i jedan restoran i dva novosadska restorana.

U američkim Hyatt hotelima, vina kuće „Canvas Merlot“, „Canvas Chardonnay“ i „Canvas Cabernet Sauvignon“, unapred se kupuju od kalifornijske vinarije Michael Mondavi Family koja ih proizvodi isključivo za ovaj hotelski lanac. Nabavna cena ovih vina je niska, marža izuzetno visoka – oko 1.000%, a liniji vina nedavno su priključeni i MondavijevCanvas Old Vine Zinfandel“ i „Canvas Pinot Grigio“ koji proizvodi Moretti Polegato Family u italijanskoj regiji Veneto.

Linija „Canvas“ vina – „Merlot“, „Cabernet Sauvignon“, „Chardonnay“ i „Pinot Grigio“

Kada je reč o beogradskim hotelima, Hyatt Regency Beograd je od 2001. do 2008. imao vino kuće koje je proizvodila vinarija Emporio-Stojaković“, dok danas prodaju domaća vina na čašu. „Holiday Inn Chardonnay“ iste vinarije bilo je vina kuće Holiday Inna. Square Nine Hotel Belgrade ima vino kuće koje proizvodi slovenačka vinarija Bridge, koje je u Sloveniji dostupno i u slobodnoj prodaji, a u hotelu čini oko 60% ukupne prodaje vina na čašu.

Tokom pre-opening faze beogradskog „Holiday Inna“ od vinarije “Stojaković-Emporio” kupljeno je oko 1.000 boca “Chardonnaya”

U beogradskom restoranu Madera svakih 15 dana menjaju svoju ponudu od 15 vina koja su dostupna na čašu, dok je u restoranu „Žabar“ od 2003. vino kuće „Vino Žabara“ vinarije „Kovačević“, a svoju ponudu će uskoro obogatiti linijom vina iz sopstvene vinarije „Živač“. Kada je reč o poznatim novosadskim ugostiteljskim objektima, oni nemaju vina kuće, ali bistro La mer i restoran Zak imaju širok izbor vina na čašu i specijalne ponude.

Po završetku izlaganja, razvila se diskusija koju je započeo Dragan Gligorijević iz međunarodnog centra za unapređenje turizma „Sacen International“ naglasivši da je „izbor – sveto pravo gosta“, sa čime se složio i Aca Rašković iz vinarije „Budimir“ koji je dodao da je „isticanje jednog vina nepotrebno i nekorektno prema proizvođačima“, ali i da su retki vrhunski hoteli koji imaju vina kuće i kako je odgovor na „trend „vinskog zagušenja“ u svetu prodaja na čašu svih vina sem onih iz I kategorije“. Kontrargument je izneo Slavko Bjeković, F&B menadžer beogradskog hotela „Continental“, izdvojivši primer bečkog „InterContinentala“ koji ima vino kuće, penušce koji se prvenstveno koriste za banket svečanosti, ali i kod kojih je stavljen akcenat na lokalni brend i kvalitet.

Slavko Bjeković, F&B menadžer beogradskog hotela „Continental“ i ja

Zbog nedovoljnog pozvanja teme svoj stav nisam iznela, ali ću svakako gledati da se do sledeće prilike dodatno informišem kako bih na za mrvu ravnomernijoj osnovi mogla ponovo da popričam sa neponovljivim Slavkom Bjekovićem.

Autor: z

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s