vinarija_zivanovic

Srbija: Vinski turizam i „Hrana za dušu“

“Cilj je da se gosti dovedu u vinarije, da se vinarima omogući zarada na licu mesta, ali i da se kroz te posete vinskih turista i promociju podigne svesnost o značaju domaćeg vinarstva i o kvalitetu koji može da da domaća poljoprivreda“, istakao je državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Goran Petković nakon posete vinskom putu u Župi.

Rajačke pimnice - jedinstveni arhitektonski kompleks vinskih podruma nastao od polovine XVIII do tridesetih godina XX veka

U razvoj vinskog turizma, pre svega mapiranje devet vinskih puteva od Palića do Župe i Knjaževca uloženo je oko 19,5 miliona dinara rekao je Petković i dodao da je projekat razvoja vinskog turizma u Srbiji prošao kroz kritične faze, kao i da je ova poseta samo jedna od etapa u realizaciji tog projekta.

“Prikazali smo vinarima ovog kraja sve faze koje su prethodile izradi dokumentacije za pravljenje mapa i adekvatnih baza podataka na osnovu kojih su urađeni projekti i postavljena putna signalizacija, štampaju se brošure i ostali promotivni materijali“, objasnio je Petković.

Prema njegovim rečima, cilj celog ovog projekta jeste da se podigne znanje i svesnost o vinarima u Srbiji. On je kazao da nakon prve faze, a to je razvoj putne infrastrukture i mapiranje, sledi faza obogaćivanja ponude i faza marketinga.

Paralelno sa projektom “Hrana za dušu“ koju je pokrenula Turistička organizacija Srbije biće promovisani vinski putevi, predstavljene domaće autohtone sorte vina, kao i zanimljivosti koje naše vinogradarstvo može da ponudi, naveo je Petković.

Kada je reč o finansijskim efektima vinskog turizma, Petković je kazao da nisu rađene procene direktne zarade. Očekuje se da indirektni efekat, odnosno činjenica da vinski turizam zapravo služi kao svojevrstan vid promocije u prodaji vina, bude mnogo veći.

„Svako od ozbiljnih vinara će se baviti vinskim turizmom, pre svega zato da bi ostavio dobar utisak na goste, da bi ti gosti prepričavali i prenosili utiske, što bi kasnije moglo doprineti boljoj prodaji tog vina u restoranima ili prodavnicama“, zaključio je Petković.

Izvor: B92

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s