serbia_soulfood

Glavni problem turizma u Srbiji – marketing

Ključni problem turizma Srbije u ovom trenutku je marketing, jer imamo šta da ponudimo stranim gostima, ali je potrebno raditi mnogo više na njihovom privlačenju“, izjavio je državni sekretar za turizam Goran Petković.

On je naveo da se konstantno beleži rast broja stranih gostiju u Srbiji i takav trend se može očekivati i u narednom periodu, zbog čega ponuda mora biti adekvatno pripremljena. Razvoj turizma u Srbiji neće se desiti ukoliko se sami ne bavimo time, a prioriteti su pre svega dalja ulaganja u infrastrukturu i unapređenje marketinga i promocije u svetu, ukazao je on na sednici Odbora za turizam i ugostiteljstvo Privredne komore Srbije.

Gradski i poslovni turizam, kao i različiti događaji i manifestacije su turistički proizvodi u Srbiji koji imaju najveći potencijal za rast, a tu su i tematske kružne ture po Srbiji, kao i banje i banjski turizam u koje bi trebalo malo više ulagati. Petković je kazao da destinacije koje su deo domaće turističke privrede „pre svega treba staviti u glave organizatora putovanja, a potom i posetilaca“.

On je naglasio da su značajni razvojni potencijali vezani i za reku Dunav, gde je „otvoren strateški prostor prema Evropi“, dodajući da treba iskoristiti pruženu šansu.

On je istakao i da sektor turizma pokazuje konstantan rast u svetskim okvirima i predviđa se da će takav trend biti prisutan do kraja ove dekade, pa i naša zemlja može naći svoje mesto na turističkoj mapi.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u 2011. u Srbiji je boravilo ukupno 2,06 miliona turista, što je za 0,3 odsto više nego godinu pre. Od tog broja 764.167 su bili strani gosti, 12 odsto više nego prethodne godine. Prošle godine ostvareno je 6,7 miliona noćenja, četiri odsto više nego 2010. Devizni priliv od turizma lane je, prema podacima Narodne banke Srbije, iznosio 991,6 miliona dolara, što je za 24 odsto više nego 2010.

Izvor: B92 | Autor: Tanjug

2 thoughts on “Glavni problem turizma u Srbiji – marketing

  1. I ptice na grani znaju to,ali se nista ne radi po tom pitanju marketinga,nazalost!Mi uopste ne mora da izmisljamo dogadjaje i mesta,kao sto to neke druge zemlje rade i to promovisu…Grci od svakog kamena napravise turisticku destinaciju od “izuzetnog znacaja“…..mi samo treba da se fokusiramo na promociju onoga po cemu smo jedinstveni i necega sto izuzetno privlaci turiste…..toga nema nazalost mnogo ali ipak imamo dosta toga da ponudimo!!

  2. Ovo što kažeš da samo treba da se fokusiramo je skroz na mestu. Ja da se pitam koncentisala bih sve napore da razvijemo ponudu uz Dunav, kongresni turizam, Beograd, Zlatibor, pa onda ono što je na sat vremena od Beograda i Zlatibora, pa odatle da idemo dalje. Mi hoćemo sve da razvijamo, od 12 definisanih turističkih proizvoda po klasifikaciji UNWTO, mi kao razvijamo devet. Mislim da paralelno treba da razvijamo kongresni turizam i kvalitet usluga u hotelima prve dve kategorije, pa posle toga te hotele vikendima da punimo turistima koji dolaze na city break po niskim cenama. Da pravimo pakete kojima bismo vikendima punili Continental, IN, Ziru onim turistima koji inače ne bi mogli da priušte uobičajne cene, ali da istovremeno s njima razvijamo dvosmernu komunikaciju koja bi podrazumevala da se o tim paketima „priča“ na društvenim mrežama i da se stvara ono što na Zapadu zovu hype.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s