website_detail_hotel_union

Hoteli bez telefona, emaila i adrese… (1/2)

Leto 2010. godine provela sam na praksi u Info centru Turističke organizacije Srbije u Čika Ljubinoj ulici. Koliko god da je bilo moje zadovoljstvo što sam imala priliku da pomognem stotinama domaćih i stranih turista, toliko sam ostala razočarana što sam sam se lično uverila koliko je neiskorišćen potencijal za unapređenje Internet prisustva Srbije kao turističke destinacije. U to vreme TOS je zahvaljujući pomoći USAID dobio novi dinamički website, ali mogućnosti marketinga preko društvenih mreža, aplikacija za mobilne telefone, koordiniranja internih aktivnosti i usklađivanja aktivnosti sa lokalnim turističkim organizacijama uz pomoć platformi poput sistema za upravljanje sadržajem (CM) odnosno sistema za upravljanje dokumentima (DMS), bile su u potpunosti neiskorišćene.

Svo moje znanje stečeno na osnovnim studijama, višegodišnje iskustvo u online marketingu i sav pokazani entuzijazam nisu bili dovoljni da zainteresujem čelnike TOS da me zadrže i mesecima kasnije bilo mi je krivo jer sam znala koliko sam iz Čika Ljubine mogla da pružim našem turizmu, a nisu mi dali samo zato što imam diplomu privatnog fakulteta.

Kada je šest meseci kasnije trebalo da izaberem temu za master rad, prvi put nisam poslušala mog mentora kada je rečima „treba da im pomogneš“ pokušao da me usmeri da pišem o marketingu Turističke organizacije Srbije. I naravno da sam pogrešila!

Od tad to danas, politika TOS prema online marketingu se malim koracima menja nabolje, ali sam nedavno radeći na projektu izrade novog Internet portala Turističke organizacije Beograda imala priliku da se uverim koliko tek naš privatni sektor zaostaje po saznanjima o osnovama online marketinga. Jedan od mojih zadataka bio je da kontaktiram marketing menadžere svih kategorizovanih hotela na teritoriji grada i da im u ime TOB ponudim besplatno postavljanje reklame. Najpre je trebalo da sakupim njihove brojeve telefona i email adrese, međutim – 3 hotela nemaju zvaničnu Internet prezentaciju, prezentacije 7 hotela ne mogu da se učitaju bez prethodne instalacije plug-ina za Internet pregledač, na početnim stranicama Internet prezentacija 18 hotela ne nalazi se njhov broj telefona, dok na 32 nisu postavljene email adrese. Na kraju, uspela sam čak i da pronađem hotel koji nigde na Internet prezentaciji nema ni email, ni broj telefona, pa čak – verovali ili ne – ni adresu: hotel „Obrenovac“.

Najbeskorisniji sajt: HotelObrenovac.org

Ipak, da ne bude da su samo oni najgori, website hotela „Union“ na naslovnoj strani nema ni broj telefona ni email, ali gostima nudi usluge smeštaja, ishrane i… defibrilacije, u možda najčudnijem product placement poduhvatu u hotelijerstvu na svetu. Nаžalost, to nije jedini teško shvatljiv potez menadžmenta: u dnu stranice nalaze se linkovi sa Internet prezentacije o donjem vešu, trudnoći, obući.

„smeštaj + ishrana + defibrilacija (?!)“: HotelUnionBelgrade.com

Da, ovaj članak prosto nije mogao bez nastavka…

Autor: z

12 thoughts on “Hoteli bez telefona, emaila i adrese… (1/2)

    1. Pa ja napisah da nema kontakte na na naslovnoj strani. Poenta je da svaki hotel treba ima telefon, email adresu i adresu na naslovnoj i na svakoj sledećoj strani.

      Inače hotel „Union“ je jedan od onih koje sam okrenula više od tri puta a da se niko nije javio što je prilično neshvatljivo, i o čemu ćete čitati u nastavku članka.

      1. Po mom ličnom mišljenju i ne treba da ima kontakte na početnoj stranici.
        Kontakt stranica u 2012. godini treba da sadrži broj telefona, faksa (ako to još uvek mora da se koristi), kontakt email, kontakt formu i mapu. Naravno ovo ne treba da ima samo ugostiteljski objekat, već svako preduzeće koje očekuje kontakt i/ili posetu klijenta. Nadam se da se slažete da je ovo previše kabasto za naslovnu stranu čiji prostor ipak treba upotrebiti za neke druge informacije. Obaška to što je sajt Uniona očajno rešen što se tiče korisničkog doživljaja.

        Što se tiče Obrenovačkog hotela ni iz drugog (mnogo predanijeg) pokušaja nisam pronašao nikakav kontakt.

      2. Madcama, ne mogu da se složim da bi dodavanje kontakt informacija naslovne strane sajtova načinilo kabastim. Dobar dizajner može sve da ukomponuje, ali naši hoteli imaju skormne budžete za marketing, a najmanje troše na sajtove.

        Da ne bude da samo ja tako mislim, posetite na primer sajtove tri najpopularnija i najbolja hotela na svetu: „Savoy“, „The Waldorf=Astoria“ i „Burj Al Arab“. Savoy, najbolji hotel na svetu, ima na naslovnoj stranici adresu, telefon, faks i email; The Waldorf=Astoria, najpoznatiji hotel svih vremena, ima telefon; a Burj Al Arab, ponos Jumeirah grupacije i naprepoznatljiviji hotel današnjice, ima adresu i po tri broja telefona i maila, za različite potrebe klijenata.

        Inače, baš drago mi je da ste me proverili za hotel „Obrenovac“🙂.

    2. Želim da ti čestitam na ovom članku zato što si otvorila jednu vrlo važnu temu, potpuno si upravu kada sam otvorio sajt Hotela Obrenovac nisam znao šta me je snašlo bio sam u Obrenovcu više puta ali njih nigde ni video ni čuo.
      A diploma privatnog fakulteta je trenutno bolja od ostalih bar tako kaze anketa poslodavaca koji imaju bolja iskustva sa privatnim fakultetima jer te škole studente više uvode u praksu.

      1. Dragi Marko, hvala puno na rečima podrške.

        Slažem se da je praksa izuzetno važna, i da jeste veliki plus studentima privatnih fakulteta, ali isto tako za razvoj karijere presudno je kod koga se praksa realizuje.

        Jednom prilikom sam slušala Živorada Vasića, direktora „NBGP Properties“ (hoteli „Continental“, „Park“ i „Nacional“), koji je ispričao kako je ono što je na naučio na studijama mogao da primenjuje tek posle četiri godine rada u američkom Hyattu. Mislim da može da se povuče paralela sa onim što se dešava kod nas… Tačke ulaska u hotele za početnike u hotelijerstvu su radna mesta za početnike u restoranu, na banketu, u domaćinstvu i na recepciji, a naši studijski programi koji su usklađeni sa svetskim teže da pripreme studente za neke odgovornije pozicije, koje im hoteli trenutno ne nude. E, sad nedostaje neko istraživanje koje bi pokazalo posle koliko godina početnici budu unapređeni do pozicija gde mogu da budu kreativni. Nadam se da nije više od Vasićeve četiri godine, ali…

      2. Slažem se da je potrebno da studenti prodju sve sektore poslovanja hotela ako žele da u budućnosti rade u menadžmentu nekog hotela, cuo sam da čak i u Hyattu u Beogradu menadžment hotela određeni broj sati mesečno odradi na nižim pozicijama, i to mi se baš sviđa.
        Moje mišljenje je da kod nas to ipak ide dosta sporije , možda postoje izuzetci ali iz iskustva iz mog okruženja mladi ljudi traže svoju šansu prvo u inostranstvu, možda čak i zbog toga jer tamo sa trudom koji bi i ovde uložili dobiće mnogo veće šanse za napredovanje.
        U potpunosti se slažem za praksu zbog toga što par mojih kolega a i ja bili smo na praksi od koje i ne možemo mnogo naučiti osim da postoji dosta ne zainteresovanih ljudi za svoj posao u hotelijerstvu.

      3. Mislim da je na mestu što mladi ljudi, a ovde pre svega mislim na mlade hotelijere traže šansu u inostranstvu, što po hotelima, što po prekookeanskim brodovima. Iz priča kolega vidim da su stekli radne navike, da su učili da poštuju standarde i procedure, što u Srbiji mogu da nauče samo u nekoliko hotela. Uz to, već u drugoj sezoni mogu da se vrate kući sa – za naše uslove – dosta novca. Da imam 21-22 godine sigurno bih ozbiljno razmišljala o inostranstvu. Vlada sa bloga je odradio dve sezone u Hyattovim hotelima u Americi, Jovana jednu, i najverovatnije će ponovo otići ovog leta. U potpunosti ih podržavam, iako mi je istovremeno krivo što naši hoteli ne mogu da im ponude ništa zbog čega bi ih zadržali u Beogradu.

  1. …moje misljenje: i dalje nasi kvazi menadzeri hotela, motela i sl. turistickih objekata ne shvataju sta je smisao promocije i marketinga uopste!!

    1. Upravo tako, kvazi menadžeri ne shvataju marketing uopšte, ali u Beogradu nema dovoljno konkurencije da bi takvi slabo poslovali i samim tim brže ispadali iz našeg hotelijerstva. Meni su najbolje godine mladosti prošle u osrednjem hotelu u centru, čekajući da se smeni menadžment nezainteresovan za rezultate jer i bez ikakvog kvaliteta usluge mogli su zahvaljujući dobroj lokaciji uvek da budu u plusu. Da postoji par dobrih hotela sa 3 zvezdice sa sposobnim marketing menadžerima, povukli bi sve goste hotela koji posluju pozitivno samo zato što nema konkurencije.

Ostavite odgovor

