Gerila marketing

Gerila marketing snažno je oružje u potrazi za novim načinima pronalaska puta prema klijentima.Posebno je efikasan u fokusiranju na grupacije sa kojima se teže komunicira klasičnim medijima, a velika prednost mu je niska cena.

Prema definiciji, gerila marketing je način na koji se konvencionalni cilj ostvaruje nekovencionalnim mačinima.Prema čoveku koji je osamdesetih godina prošlog veka smislio ovoaj pojam, Jayu Conradu Levinsonu, to je dokazan način ostvarivanja dobiti s minimuom uloženih sredstava.

Najveće investicije su energija i kreativnost. Kampanje moraju kratko da traju, kako bi se o njima što više pričalo. Cilj je šokirati ljude kada to najmanje očekuju, na kratko promeniti njihovu svakodnevnu rutinu, naterati ih da jedni drugima prenose informacije, nesvesno reklamirajuci neki brend. Problem ovakvog pristupa je što često ide po samoj ivici. Ne koristi istraživanja javnog mnenja i kampanje nisu deo šire strategije, pa se nikad ne zna kakvu će reakciju izazvati. Ipak, za gerilce je i anti-reklama i dalje reklama.

Gerilske kampanje nemoguće je ne primetiti ili ignorisati .Tako je British Airways reklamirao svoje letove prema Tokiju na salvetama u londonskim suši barovima.

 Udruženje barova u Torontu promovisalo je pranje ruku na izlasku iz toaleta slikama muškaraca u prirodnoj veličini koje su bile smeštene tako da im se kvake za izlaz iz toaleta nalaze na prponama, a pokraj njih je natpis,,Da li ste oprali ruke?,,

Danas mnogi stručnjaci smatraju da dejstvo gerila kampanja brzo bledi i da efekat koji izazivaju nije dovoljno upečatljiv, jer su potrošači već oguglali na brojne marketinške trikove. Međutim, ma koliko sporan bio, ovaj pristup tržištu još uvek nije mrtav. Niko ne može da porekne da je rezultat neuporedivo bolji, kada kupci postanu akteri. I neznajući, taj mudri Bendžamin Frenklin, bio je pravi marketinški guru kada je rekao: reci mi, i zaboraviću, pokaži mi i možda ću se setiti, uključi me i razumeću!

Autor: Jovana Ilić
View Jovana Ilić's profile on LinkedInView Jovana Ilić's profile on Google+

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s