tos_film_soulfood_serbia

Spot sa jelima privlači turiste iz inostranstva

Spot o turističkoj ponudi Srbije i njenoj gastronomiji pod nazivom SoulFood Serbia – Hrana za dušu”, koji se već nekoliko dana vrti na mnogim sajtovima i obara rekorde gledanosti, deo je šire turističke kampanje koja će biti plasirana naredne godine na inostrano tržište. Svi spotovi, fotografije i brošure sa temom gastronomije kao srpskog brenda koštaće ukupno 2.900.000 dinara.

Reklamni spot Srbiju prikazuje iz ugla hrane, koja je specifična za svaki region naše zemlje. Tako možemo da vidimo prekrasne krajolike istočne Srbije kroz priču o vinu, zapadne Srbije kroz priču o kajmaku i malinama ili Sjenice, Zlatara i Stare planine kroz prizore spravljanja sira.Biljana Šujica iz Turističke organizacije Srbije kaže za “Blic” da se firma koja će raditi ovakve spotove bira preko javne nabavke.

– Nije reč samo o ovom spotu, već o dvanaestominutnom filmu. Imaćemo, zatim, i dva filma po četiri i po minuta, osam do deset kratkih spotova, kao i brošure na srpskom i engleskom jeziku. Reč je o kampanji koju naredne godine planiramo da plasiramo na inostrano tržište tako što ćemo promovisati hranu i gastronomiju u našoj zemlji. Sve ovo je do sada koštalo 2.900.000 dinara i sve finansira TOS. Premijeru ovih spotova očekujemo na Sajmu turizma u februaru naredne godine u Beogradu – ističe Šujica. Posle toga, kampanja bi trebalo da krene u inostranim medijima.

Na pitanje zašto se u spotu nije našla i hrana sa područja Kosova, ona odgovara da je spot napravljen tako što su birane namirnice sa zaštitom geografskog porekla.

Srđan Stanković, predsednik pokreta “Supernatural” i jedan od autora spota, kaže da su autori došli na ideju da naprave film koji će na autentičan način promovisati Srbiju u inostranstvu.

– Promovišemo vrednosti kao što su zaštita životne sredine, kultura i obrazovanje, a upravo ovaj film govori o tome – kulturi hrane i znanju koje poseduju divni ljudi sa sela. Oni su najviše u dodiru sa prirodom i njihova znanja i veštine su jako dragoceni. To moramo da promovišemo. Očekivali smo da će spot imati dobar odjek, ali globalno ne ovoliki. Sve je počelo u Londonu gde je spot premijerno prikazan na Svetskom sajmu turizma ovog meseca – navodi Stanković.I marketinški stručnjaci tvrde da je sa tehničke strane spot urađen besprekorno, te da sama tema vrlo privlači javnost. Danijela Popović, direktor za odnose sa javnošću u Agenciji “Komunis”, kao neko ko je 13 godina proveo na televiziji, smatra da je spot s tehničke strane besprekoran i vizualno odlično izgleda.

– Mislim da je on sam po sebi već obavio funkciju. Ono što je zasmetalo jeste što u toj ponudi koja je turistička nije makar negde provučeno kosovsko vino ako spot već govori o hrani. Jer je TOS sigurno pre ovog spota sproveo istraživanje o tome da strance privlači srpska hrana – navodi Popovićeva.

Na pitanje zašto je spot već sada tako dobro prošao, ona odgovara da sigurno postoji još neka dodatna kampanja.

– TOS je najavljivao i konferenciju za štampu na kojoj bi bio predstavljen spot, tako da mislim da je to deo veće kampanje, a iz ove organizacije takođe najavljuju da spot još uvek nije sasvim gotov, pa je ovo sigurno i ispipavanje pulsa javnosti – navodi Popovićeva.

Izvor: Blic | Autor: B. Stamenković

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s